onsdag 12. november 2014

Kompasset

Denne skulpturen er laget med utgangspunkt i himmelretningene, i bergarten Larvikitt. Jeg har hugget ut fire hjørner slik at steinen har fått åtte sider, hvor fire er polerte og dras nedover langs steinen. Skulpturen viser ulike sider ved steinen fra naturpreget stein til behandlet stein.









Jeg begynte på en ny skulptur som jeg så en torso i. Dette ville jeg framheve. Se også på det flotte fargespillet i Larvikitten. Jeg fikk hugget ut en del på den ene siden av steinen, men rakk ikke å jobbe den ferdig. Det er kanskje litt vanskelig å få et ordentlig inntrykk av den på et bilde, men i virkeligheten kan en se tydelige skulderblad og en litt svai kropp. Den står i hagen, men jeg har desverre ikke fått jobbet mer med den. Kanskje en dag...


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar